سلام نيوز
سلام نيوز

سایت بهترین ابزار


اين پنكيك نوعي پنكيك رژيمي و مناسب براي گياهخواران است كه در آن از شير و تخم مرغ استفاده نمي گردد. اين پنكيك نسبت به پنكيك هاي معمولي ارزش غذايي و كالري كمتري داشته و يك عدد از اين پنكيك حاوي 70 كيلوكالري است. 

 

مواد لازم 

1 پيمانه آرد گندم 

2 قشاق چايخوري بيكينگ پودر

¼ قاشق چايخوري نمك 

2 قاشق غذاخوري شكر

به مقدار لازم آب 

طرز تهيه پنكيك مخصوص گياهخواران

آرد و بكينگ پودر را مخلوط نموده و يك بار الك كنيد، سپس نمك و شكر را به آن بيافزاييد و خوب مخلوط كنيد. نصف پيمانه آب به مخلوط آرد اضافه كنيد و هم بزنيد. اگر غلظت مايه حاصل شبيه ماست بود، نيازي به افزودن آب نيست، ولي اگر مايه غليظ و سفت بود، كمي ديگر آب اضافه كنيد تا غلظت آن مانند ماست گردد.

مواد را خوب هم بزنيد تا دانه هاي شكر حل شده و مايه يكدستي حاصل گردد. كف يك تابه نچسب را با كمي روغن، چرب كنيد و روي حرارت متوسط قرار دهيد تا داغ گردد. دو سه قاشق غذاخوري از مايه پنكيك را كف تابه بريزيد، حرارت را كم نموده و صبر كنيد تا روي پنكيك حباب هاي ريزي حاصل گردد.

حدود سه الي چهار دقيقه طول مي كشد تا سطح پنكيك پر از حباب گردد، در اين موقع پنكيك را برگردانيد تا طرف ديگر آن هم بپزد. وقتي سطح پنكيك ها به رنگ طلايي مايل به قهوه اي درآمد، آن ها را از تابه خارج نموده و در ظرف سرو قرار دهيد. پنكيك ها را به صورت گرم و با گاناش، عسل يا تكه هاي ميوه ميل كنيد.

منبع: https://ecb3.blogs.rice.edu/vegan-pancake-with-soy-milk/





ارسال توسط علي
نظرات (0)
[ ]