سلام نيوز
سلام نيوز

سایت بهترین ابزار


 
تاريخ : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

 

 

 

يكي از مهم‌ترين فضاها در يك شركت اتاق سرور محسوب مي شود، لازم به ذكر است بدانيد كه مهمترين اطلاعات در اتاق سرور ذخيره خواهد شد در نتيجه اين بخش از شركت بسيار مهم مي باشد. 

شايد براي شما سوال پيش بيايد كه چه تجهيزاتي در اتاق سرور قرار دارد، لازم به ذكر است بدانيد در اتاق سرور تجهيزاتي همچون رگ هاي سرور، سرور هاي كامپيوتري، سوئيچ ها و روترها، كابل هاي شبكه و محافظ كابل شبكه قرار دارد، اين تجهيزات از اهميت بسيار زيادي برخوردار هستند چون با وجود اينها امكان راه اندازي اتاق سرور امكان پذير مي‌شود، اين نكته را در نظر داشته باشيد كه بسياري از شركت ها  به جاي راه اندازي اتاق سرور به اجاره آن مي پردازند كه اين كار ميتواند عواقب بدي به دنبال داشته باشد. در واقع با استفاده از اتاق سرور اجاره اي بسياري از شركت ها اطلاعات مهم خود را از دست دادند.

 

لازم به ذكر است بدانيد كه اطلاعات ذخيره شده در اتاق سرور از اهميت بسيار زيادي

برخوردار است در نتيجه اگر شما به فكر اجاره اتاق سرور از شركت ديگري هستيد بهتر

است بدانيد كه با هرگونه سهل انگاري شركت خدمات دهنده احتمال دارد آسيب جبران

ناپذيري  شما را تهديد كند.

در نتيجه  راه اندازي اتاق سرور مي تواند يك تصميم هوشمندانه و حرفه اي به نظر برسد، البته بايد به اين نكته هم اشاره كرد كه بسياري از مديران برنامه حساب شده اي براي راه اندازي اتاق سرور ندارد كه اين مسئله مي‌تواند در بين راه مجموعه را با چالش مواجه كند. در واقع اگر يك مدير برنامه ريزي دقيق براي راه اندازي اتاق سرور داشته باشد مي تواند از قبل هزينه ها و مشكل هاي پيش رو را پيش بيني كرده و از به وجود آمدن هرگونه چالش جلوگيري كند.

مراحل راه اندازي اتاق سرور

براي راه اندازي اتاق سرور بايد ۷ آيتم را پشت سر بگذاريد در نتيجه بايد تمام مسائلي كه مطرح شده است را يك به يك اجرا كنيد. در وهله اول بايد به فكر طراحي اتاق سرور باشيد و استانداردهاي اتاق سرور را رعايت كنيد، توجه داشته باشيد كه اگر استانداردهاي اتاق سرور در هنگام راه‌اندازي رعايت نشود مي تواند باعث عدم كاركرد درست و صحيح تجهيزات شود. بعد از مبحث طراحي اتاق سرور بايد به فكر عمليات ساخت اتاق سرور باشيد و دقيقا تمام مباحثي كه در طراحي رعايت كرده‌ايد در عمليات ساخت اجرا كنيد. در  مبحث سوم بايد براي پياده سازي سيستم برق و تاسيسات اقدام كنيد، شايان ذكر است بدانيد كه اين بخش از كار از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و در ساخت اتاق سرور بايد تمام مباحث مربوط به برق و تاسيسات اجرا شود.

بخش سوم مربوط به كابل كشي است، توجه داشته باشيد كه شما در هنگام طراحي اتاق سرور بايد ورودي و خروجي تمام كابل‌ها را طراحي كنيد تا بتوانيد يك اتاق سرور استاندارد را در اختيار داشته باشيد. در اين مرحله از راه اندازي اتاق سرور بايد براي نصب و راه اندازي سيستم هاي امنيتي اقدام كنيد، زيرا بسياري از اطلاعات محرمانه شركت در اتاق سرور ذخيره مي شود در مرحله بعد بايد تجهيزات اتاق سرور نصب شود كه در قسمت بالا تجهيزات را به صورت مجزا به شما معرفي كرده‌ايم و در بخش آخر بايد نرم‌افزار ها را بر روي تجهيزات نصب كنيد، بعد از گذراندن اين مراحل شما موفق شده ايد كه راه اندازي اتاق سرور را به اتمام برسانيد.

 



ارسال توسط علي
نظرات (0)
[ ]