سلام نيوز
سلام نيوز

سایت بهترین ابزار


جديدترين خبرهاي اروپا از عبور آمار مبتلايان در اين منطقه از مرز ۵۰ ميليون نفر حكايت مي‌كند و شركت هواپيمايي لوفت هانزاي آلمان هم در سه ماهه ابتدايي سال جاري باز هم ضررهاي مالي هنگفتي را ثبت كرده است.

به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري تسنيم، كرونا همراه با همه عواقب سياسي اجتماعي و اقتصادي آن همچنان در اروپا جولان داده و عواقب سياسي، اجتماعي و اقتصادي بيشتري به بار مي آورد.

جديدترين اخبار كرونا از اروپا حاكي از آن است كه "ينز اشپاهن"، وزير بهداشت آلمان در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با "لوتار ويلر"، رئيس انستيتو رابرت كخ آلمان با تاكيد بر اينكه روند افزايشي مبتلايان به كرونا در كشور كمي كند شده است گفت: با اين حال هنوز مشخص نيست كه اين تنها به صورت لحظه اي و يا يك روند پايدار است.

وي در عين حال تاكيد كرد كه اما اين كافي نيست و آمارها همچنان بالا است.

اشپاهن گفت: اميدهايي وجود دارد، اما هنوز نمي توان هشدارها را كم كرد. وي در اين شرايط يافتن سرعت درست براي بازگشايي ها را مهم ارزيابي كرد.

لوتار ويلر هم اعلام كرد كه تازه دو سوم شهروندان بالاي هشتاد سال در كشور واكسينه شده اند. در افراد بالاي 70 سال هم 30 درصد واكسينه شده اند.

وي تاكيد كرد كه ما به سرعت و خيلي سريع افراد را واكسينه مي كنيم، اما همچنان انسان هاي زيادي وجود دارند كه بايد واكسينه شوند.

وزير بهداشت انتظار تاييد سريع واكسن بيون تك و فايزر را براي افراد بالاي دوازده سال دارد. وي ابراز اميدواري كرد كه افراد بالاي دوازده سال در تابستان و براي شروع مدارس بتوانند واكسينه شوند.

اوضاع در بخش هاي مراقبت هاي ويژه آلمان همچنان متشنج است

"ويلر" هم تاكيد كرد : اين پاندمي هنوز تمام نشده است. اين پاندمي تازه زماني تحت كنترل در مي آيد كه در همه بخش هاي دنيا كنترل شود. اين ويروس هيچ حد و مرزي ملي نمي شناسد. اوضاع در بخش هاي اورژانس همچنان متشنج است. بايد همه اقدامات براي پايين آوردن آمارها انجام شود.

تداوم زيان هاي مالي شركت هواپيمايي لوفت هانزا

تداوم بحران كرونا در آلمان و تاثيرت آن بر ترافيك هوايي بار ديگر منجر به قرمز شدن ترازنامه شركت هوپيمايي لوفت هانزا در سه ماهه ابتدايي سال جاري ميلادي شد. از ژانويه تا ماه مارس اين شركت با كاهش فروش 60 درصدي نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل مواجه شده و 2.56 ميليارد يورو فروش داشته است. رئيس اين شركت هواپيمايي در آلمان اعلام كرد: هر چقدر اين بحران بيشتر به طول مي انجامد اشتياق مردم براي رفتن به سفر بيشتر مي شود.

بيش از 24 هزار ابتلاي روزانه در آلمان

انستيتو رابرت كخ آلمان هم صبح امروز از ابتلاي 24736 مورد جديد به كرونا در عرض 24 ساعت و 264 مورد مرگ كروناي در اين مدت خبر داده است. به اين ترتيب آمار مبتلايان جديد دريك هفته گذشته در ازاي هر 100 هزار نفر به 154.9 افزايش پيدا كرد.

اروپا، روسيه و چين را به تلاش براي از بين بردن اعتماد به واكسن هاي غربي متهم كرد

اتحاديه اروپا هم اين انتقاد را به روسيه و چين وارد كرده كه به صورت روزافزون تلاش مي كنند اعتماد به واكسن ها كروناي غربي را از بين ببرند. در گزارش سرويس اقدام خارجي اروپا (EAD) آمده است كه به اصطلاح ديپلماسي واكسن از منطق بازي صفر پيروي مي كند. هدف اين است كه اعتماد به توليد كنندگان واكسن غربي، نهادهاي اروپايي و استراتژي واكسيناسيون غربي كاهش يابد.

بر اساس اين گزارش رسانه هاي دولتي روسيه ، مقامات و شركت هاي دولتي از ماه دسامبر در تلاشند براي واكسن روسي اسپوتنيك 5 تبليغ كنند، هم زمان آن ها از استراتژي هاي ارتباطي خصمانه استفاده مي كنند تا اتحاديه اروپا را به خرابكاري در اين زمينه متهم كنند.

در اين گزارش آمده است كه رسانه هاي وابسته به كرملين از جمله حساب رسمي شركت اسپوتنيك تلاش مي كنند اعتماد عمومي به آژانس دارويي اروپا را كاهش داده و در روند و بي طرفي سياسي آن ايجاد ترديد كنند.

شركت اسپوتنيك وي بلافاصله اين اتهامات را رد كرده و اعلام كرده كه برعكس، اين واكسن خود هدف حملات اطلاعاتي روزانه از طرف رسانه هاي غربي قرار مي گيرد.

تقويت حضو نيروهاي پليس در شهرها در دستور كار دولت آلمان

با توجه به خشونت و درگيري هاي رخ داده از طرف برخي مخالفان محدوديت هاي كرونايي دولت هورست زيهوفر، وزير كشور آلمان حضور بيشتر پليس در مكان هاي حساس و مهم را ضروري دانسته است.

وزير كشور آلمان اظهار داشت: اين طور نبايد باشد كه ما مي دانيم هر كسي كه با بيماري كرونا دست و پنجه نرم مي كند در معرض خطر قرار مي گيرد وبا اين همه مثلا انستيتو رابرت كخ به عنوان يك نهاد حفاظتي به اندازه كافي مورد حمايت قرار نمي گيرد.

وي با اشاره به حملات به خبرنگاران در اعتراضات ضد محدوديت ها گفت: خبرنگاران نبايد در كارشان ممانعت ايجاد شود از جمله از طرف شرك كنندگان در اعتراضات عليه اقدامات كرونايي.

بيشتر بخوانيد

زيهوفر تصريح كرد براي اينكه حمايت از رسانه ها به عمل آيد بايد همواره به اندازه كافي نيروهاي پليس در محل ها حاضر باشند.

در پاييز گذشته يك حمله آتش سوزي عليه انستيتو رابرت كخ آلمان از طرف مخالفان محدوديت هاي كرونايي انجام شد. انستيتو رابرت كخ نقش مهمي را در بحران كرونا ايفا مي كند.

در اعتراضات مخالفان اقدامات كرونايي دولت چندين بار حملاتي هم عليه خبرنگاران گزارش شده است

بيش از 22 درصد فرانسوي ها اولين دوز از واكسن كرونا را دريافت كرده اند

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت فرانسه در اين كشور تا به حال 20.9 ميليون نفر واكسينه شده اند. 22.2 درصد اولين دوز از واكسن كرونا را دريافت كرده اند.

"امانوئل ماكرون"، رئيس جمهور فرانسه قرار است روز جمعه درباره چگونگي كاهش محدوديت ها در كشور صحبت كند. از دوم ژوئن قرار است وضعيت اضطراري بهداشتي فعلي كه به دولت اختيارات بيشتري براي اعمال اقدامات سختگيرانه براي مهار كرونا مي دهد با يك سيستم به اصطلاح انتقالي جايگزين شود. از روز دوشنبه هم قرار است مدارس در فرانسه بعد از سه هفته دوباره تعطيل شود.

تعداد واكسينه شده ها در اروپا از تعداد مبتلايان به كرونا پيشي گرفت

سازمان بهداشت جهاني هم اعلام كرده كه در اروپا در حال حاضر تعداد افراد واكسينه شده در برابر كرونا نسبت به افراد مبتلا پيشي گرفته است. "هانس كلوگ"، رئيس بخش اروپايي سازمان بهداشت جهاني اعلام كرده است كه حدود 426 روز از زماني كه اولين ابتلاها به اين بيماري در اروپا گزارش شد مي گذرد. از آن زمان اين ويروس حدود 5.5 درصد از جمعيت اين منطقه را آلوده كرده و اين در حالي است كه در حال حاضر 7 درصد جمعيت اين منطقه عليه كرونا واكسينه شده اند. به گفته وي شمار افراد جديد مبتلا به كرونا همچنان بالا است.

آمار مبتلايان به كرونا در اروپا از مرز 50 ميليون نفر عبور

موارد ابتلا به كرونا در اروپا از مرز 50 ميليون نفر عبور كرده است. بر اساس اطلاعات رسمي منتشر شده تا شب گذشته در 52 كشور و منطقه در قاره سبز 50021615 مورد ابتلا به اين پاندمي ثبت شده است كه برابر با حدود يك سوم كل مبتلايان به اين بيماري در سطح دنيا است.

در يك هفته گذشته در سراسر اروپا حدود 1.38 ميليون ابتلاي جديد به كرونا ثبت شده است. بيش از 1.06 ميليون نفر هم از ابتداي شيوع كرونا دراين منطقه در اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست داده اند.

جديدترين آمارهاي كرونايي در كشورهاي مهم اروپا

بر اساس جديدترين آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 31,539نفر به كرونا مبتلا شده‌اند و 315 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگليس هم در عرض 24 ساعت 2,166نفر به كرونا مبتلا شده‌اند و 29 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ايتاليا هم در عرض 24 ساعت 13,385نفر به كرونا مبتلا شده‌اند و 344 نفر بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانيا هم بر اساس جديدترين آمارها در 24 ساعت گذشته 8,665نفر به كرونا مبتلا شده و 88 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به اين ترتيب بر اساس جديدترين آمارها تا به حال در فرانسه 5,565,852نفر از آغاز شيوع كرونا به آن مبتلا شده‌اند و 103,918نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگليس هم تاكنون 4,411,797نفر به كرونا مبتلا شده‌اند و 127,480نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ايتاليا هم بر اساس جديدترين آمارها تا به حال 3,994,894نفر به كرونا مبتلا شده‌اند و 120,256هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جديدترين آمارها نشان مي‌دهد كه در اسپانيا هم تا به حال 3,504,799نفر به كرونا مبتلا شده‌اند و 77,943نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,351,474به كرونا مبتلا شده‌اند و 83,018هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.



ارسال توسط علي
نظرات (0)
[ ]