سلام نيوز
سلام نيوز

سایت بهترین ابزار












شايد باورتان نشود ولي دشواري هاي كاشت و نگهداري از چمن و گياهان طبيعي به اندازه اي زياد است كه افراد بسياري را از داشتن آن پشيمان و منصرف مي كند. اما سال هاست كه براي اين مساله راه چاره اي پيدا شده؛ چمن مصنوعي و گل و گياه مصنوعي

انسان ها عاشق طبيعت و چهره سبز و شاداب آن هستند. ما از گياهان حال خوب و سرخوشي مي گيريم و به همين دليل است كه هميشه تلاش مي كنيم تا گوشه اي از زيبايي هاي طبيعت را در محل زندگي و كار خود فراهم سازيم. اما همان طور كه مي دانيد هميشه اين كار امكان پذير نيست.

تقريباً همه مردم با فضاي مناسب براي پرورش و نگهداري گل ها و گياهان آشنا هستند؛ جاهايي مثل فضاي سبز بيروني جلوي درب منزل، باغچه حياط، فلاورباكس، گلدان هاي بزرگ و كوچك پشت پنجره ها، ايوان، تراس، بالكن و پاسيو، پشت بام و...

هر كدام از اين اماكن، ويژگي ها و نيازهاي خاص خود را داشته و براي نگهداري انواع خاصي از گياهان مناسب است. مثلا بهتر است درختان بزرگ در بيرون از خانه و در حاشيه كوچه و خيابان كاشته شوند؛ درختان كوچك پيكر، گل هاي زينتي و چمن در باغچه حياط كاشته شود و گياهان سايه دوست و كوچك درون خانه نگهداري شود.

به جرات مي توان گفت پشت بام قسمتي از خانه است كه اكثر مردم هميشه از آن غافل هستند. شايد اين مساله در فرهنگ و تاريخ ما ريشه دارد؛ ولي هر چه كه هست باعث شده تا اين بخش مهم از ساختمان ها را به كلي فراموش كنيم.

حتما از خود مي پرسيد كه حالا بايد چه كار كنيم؛ چه پيشنهادي براي استفاده بهتر از پشت بام داريد. در اين مطلب قصد داريم تا شما را با راهكارهاي ساده دكوراتيو براي زيباسازي پشت بام ساختمان آشنا كنيم. با ما بمانيد.

گل و گياه مصنوعي فقط براي گلدان روي ميز ناهارخوري نيست

در فرصت هاي گذشته به طور مفصّل به كاربرد چمن مصنوعي در پشت بام پرداخته ايم؛ در اين مجال هم به نقش مهم آن در تزئين بام خانه اشاره مي كنيم و البته تكميل زيبايي آن با گل و گياه مصنوعي.

در بسياري از ساختمان هاي مسكوني، اداري، تجاري و... به دليل سُستي سازه، نداشتن جاي كافي، نداشتن آب بندي مناسب و ديگر مشكلات زيربنايي، امكان كاشت گياهان و چمن طبيعي وجود ندارد. به همين دليل است كه طراحان و مجريان به كاربران پيشنهاد مي كنند تا از انواع مصنوعي استفاده كنند.

استفاده از چمن مصنوعي پشت بام را سنگين نمي كند و در هنگام نصب و مدت زمان نگهداري، هيچ گونه آسيبي به ساختمان وارد نخواهد شد. چمن مصنوعي روف گاردن، يك گرين روف يا همان بام سبز زيبا و ماندگار را در سطح بام ساختمان فراهم مي كند. با اين كار، پشت بام از حالت بي روح به فضايي دلچسب و شاداب تبديل مي شود. 

توجه داشته باشيد كه پشت بام بايد داراي شيب بندي مناسبي باشد تا آب باران و برف به طور كامل از روي چمن مصنوعي خارج شود. آب سطحي، از طريق سوراخ هاي زهكش بستر نگهدارنده چمن مصنوعي به سمت پايين و زير آن هدايت مي شود. سپس بر روي سطح بام و در جهت شيب حركت نموده و از چاهك كفشور و ناودان بيرون مي رود.

به اين ترتيب مي توانيد با خيال آسوده از يك بستر سبز و نرم و چشم نواز بهره مند شويد كه سال هاي سال در زير پايتان باقي مي ماند.











يك تراس دوست داشتني با چمن و گياهان مصنوعي

 

آيا جاي ديگري بر روي پشت بام باقي مانده كه شما از آن غافل شده باشيد؟ كمي فكر كنيد؛ بله ديوارها. شايد خيلي از شما بگوييد كه معمولا بر روي پشت بام ديوارهاي زيادي وجود ندارد و فقط خرپُشته، اتاق آسانسور، فضاي تاسيسات برقي و... با ديوار احاطه شده اند.

منظور ما هم دقيقا همين ديوارهاست؛ شما مي توانيد با نصب انواع گل و گياه مصنوعي در قالب ديوار سبز، نماي ظاهري اين قسمت ها را به كلّي دگرگون كنيد.

فقط كافيست از پنل هاي آماده ما استفاده نموده و مدل هاي مختلفي از گل و گياه مصنوعي را روي آن قرار دهيد. بسياري از مجريان فضاي سبز هم با به كارگيري سازه و شاسي از جنس چوب، فلز و پلاستيك، بستري ايده آل براي نصب گل و گياه مصنوعي ارائه مي دهند.

شركت مانا چمن با انواع مدل ها مي تواند رضايت و خشنودي افراد با سليقه هاي گوناگون را به دست آورد. براي آشنايي و بررسي محصولات ما مي توانيد از سايت مانا چمن بازديد فرماييد. جهت خريد گل و گياه مصنوعي به سايت ماناچمن مراجعه كنيد



چمن مصنوعي را در چه جاهايي مي توان استفاده كرد؟










آيا تازگي ها فكر مي كنيد كه چمن مصنوعي را بيشتر از گذشته مي بينيد؟ يا تصوّر مي كنيد هر جا و مكاني كه مي رويد و نگاه مي كنيد، چشمتان به چمن مصنوعي مي افتد؟! اگر واقعا چنين است اصلا نگران نشويد؛ شما دچار توهّم نشده ايد. زيرا شما تنها نيستيد و بسياري از افراد ديگر هم چنين احساسي دارند.

زيرا استفاده و كاربرد چمن مصنوعي به اندازه اي در سال هاي اخير افزايش يافته كه تقريباً در هر جايي آن را مي توان مشاهده نمود. منازل مسكوني، مراكز اداري دولتي و خصوصي، مراكز تجاري، تفريحي و... از جمله شناخته شده ترين جاهايي است كه به طور گسترده از چمن مصنوعي استفاده مي كنند.

در اينجا برخي از برتري هاي شاخص چمن مصنوعي را شرح مي دهيم تا به مفيد بودن آن پي ببريد.

مزاياي چمن مصنوعي

چمن مصنوعي در مقابل پرتوي فرا بنفش نور خورشيد مقاوم سازي مي شود تا خشك، شكننده و پوسيده نشود. همچنين رنگ هايي در آن به كار مي رود كه بسيار پايدار و ماندگار بوده و پس از گذشت سال ها فقط اندكي كم رنگ خواهند شد به طوري كه چشم انسان قادر به تشخيص آن نيست.

گاز اكسيژن موجود در هوا، يكي ديگر از عوامل مخرّب بر روي همه اجسام است كه با پلاستيك ها هم واكنش داده و آنها را دچار دگدگوني مي كند. ولي در ساخت الياف چمن مصنوعي از تركيبات ويژه اي براي ايجاد مقاومت در مقابل اكسايش يا اصطلاحاً هوازدگي استفاده مي شود كه طول عمر چمن را تضمين مي كند.

شايد بعضي افراد اعتقاد داشته باشند كه فرايند توليد چمن مصنوعي باعث ايجاد آسيب به محيط زيست و انتشار گازهاي گلخانه اي و كربن در اتمسفر كره زمين مي شود؛ اين باور تا حدودي درست است ولي بايد توجه داشته باشيد كه ساخت و استفاده از چمن مصنوعي براي تحقّق هدف ارزشمند ديگري صورت مي گيرد؛ صرفه جويي در آب.

كاشت و نگهداري از چمن طبيعي به مقادير فراوان آب نياز دارد كه از تصوّر بسياري مردم خارج است. اين آب شيرين مي تواند براي سيراب كردن انسان ها و استفاده در مصارف بسيار مفيد تري صرف شود كه فوايد بيشتري از چمن دارند.

از سوي ديگر، چمن مصنوعي از موادي ساخته مي شود كه تا حد زيادي قابل بازيافت بوده و مي توان از آن براي ساخت محصولات ديگري استفاده نمود. پس مي بينيد كه از اين بابت هم چمن مصنوعي يك كالاي دوستدار محيط زيست است.

در ساخت چمن مصنوعي از فلزات سنگين همچون سرب استفاده نمي شود و بنا بر اين بسيار بي خطر تر از محصولات پلاستيكي ديگر است. 

افراد بسياري در سراسر جهان به گرده گل هاي گياهان حساسيت دارند؛ اين آلرژي به شكل عطسه، سرفه، آبريزش بيني، خارش و سرخي چشم، گلو و پوست، تنگي نفس و... خود را نشان مي دهد كه بسيار آزار دهنده است. چمن طبيعي هم مثل ديگر گياهان داراي گل هايي است كه پس از رسيدن به مقدار كافي رشد، گرده هاي خود را در هوا آزاد مي كند.

راه رفتن بر روي چمن و يا كوتاه كردن ارتفاع برگ ها با ماشين آلات چمن زني، باعث پراكنده شدن بيشتر اين گرده ها شده و شرايط بسيار سختي را براي افراد آلرژيك فراهم مي كند.










چمن زني، كاري طاقت فرسا

 

نصب چمن مصنوعي، راهي مطمئن براي خلاص شدن از مشكلات حساسيت زاي چمن است؛ به طوري كه همه مي توانند از بستر سبز و زيباي چمن استفاده نموده و لحظات شادي را سپري كنند.

چمن مصنوعي باغ تالار

حتما شما هم بارها در مراسم جشن عروسي و رويدادهاي ديگر مشابه شركت كرده ايد. اين مناسبت ها معمولاً در اماكن خاصي برگزار مي شوند كه براي اين منظور طراحي و ساخته شده اند. تمامي اجزاي اين محل ها به گونه اي انتخاب مي شود كه زيبايي و شكوه خيره كننده اي را ميهمان چشمان حضار نمايد.

فضاي سبز و باغ، يكي از عناصر اصلي و مهم باغ تالارهاست كه خاطره اي شيرين و به ياد ماندني را در ذهن حاضران پديد مي آورد. زمين سبز چمن باعث زيبايي دو چندان شده و حال خوب را به همه هديه مي دهد.

ولي اگر زمين چمن اين مراكز به خوبي نگهداري نشده باشد، به شدت آسيب مي بيند و لكه هاي خشك و سوخته در گوشه و كنار آن ظاهر مي شود. در اين حالت نه تنها زمين چمن باعث زيبايي محيط نمي شود، بلكه منظره زشتي را به وجود مي آورد كه هيچ كس از ديدن آن خوشحال نخواهد شد.

نصب چمن مصنوعي در باغ آتليه، چشم انداز شگفت انگيزي را پديد مي آورد كه براي ثبت تصاوير خاطره انگيز از پيوند دل هاي عروس و داماد ها ايده آل است.

چمن مصنوعي در حياط منزل

احتمالا شما هم با برخي دردسرهاي نگهداري از چمن طبيعي آشنا هستيد؛ نياز به خاك مناسب، نور كافي، هواي سالم، آبياري منظم، تامين مواد غذايي، استفاده از مواد شيميايي براي مبارزه با آفات، بيماري ها و علف هاي هرز، كوتاه كردن برگ و ساقه و... چند نمونه از اقدامات مراقبتي چمن طبيعي محسوب مي شود.

همه اين كارها به صرف زمان، انرژي و هزينه قابل توجهي نياز دارد كه از چشم و توجه بسيار از مردم پنهان مي ماند و هرگز به آن فكر نمي كنند. ولي زماني كه از ابعاد آن آگاه مي شوند، در ادامه نگهداري از چمن طبيعي دچار شك و ترديد شده و تجديد نظر مي كنند.

با خريد و نصب چمن مصنوعي در حياط و باغچه خانه، از شر تمامي كارهاي طاقت فرساي نگهداري از چمن خلاص مي شويد و سال هاي سال از يك زمين سبز و خرّم لذت خواهيد برد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر به سايت فروشگاه چمن مصنوعي ماناچمن www.manachaman.com مراجعه كنيد.





ارسال توسط علي
نظرات (0)
[ ]