سلام نيوز
سلام نيوز

سایت بهترین ابزار


 
تاريخ : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰

ما در اين مقاله قصد داريم شما را با يكي از سرويس هاي فوق العاده كه مركز تلفن تحت شبكه ناميده مي شود، آشنا نماييم و همچنين درمورد انواع اين مراكز تلفن تحت شبكه و ويژگي هاي فوق العاده هركدام صحبت كنيم تا تمامي ابهامات موجود در ذهن شما را در باره اين سرويس رفع كنيم.

مركز تلفن تحت شبكه چيست؟

مركز تلفن تحت شبكه يك سيستم مركزي است كه با استفاده از پروتكل هاي اينترنتي بين كاربران يك شبكه تلفن مكالمه برقرار مي كند. اين سيستم يك راه حل بسيار مناسب براي مشاغلي است كه كاركنان شركت با تلفن زياد سر و كار دارند.

براي درك بهتر اين موضوع، بياييد يك مثال بزنيم. قطعا تا كنون براي شما نيز پيش آمده با شركتي تلفن گرفته ايد كه اغلب يك خانم با صداي ضبط شده پاسخ مي دهد تا شما را راهنمايي كند تا با قسمت مورد نظر شركت تلفن بگيريد.

به عنوان مثال، عبارت "براي تلفن با واحد مالي شماره 2 يا تلفن با واحد پشتيباني شماره 3" را وارد كنيد تا تلفن شما به طور خودكار به همان واحد متصل شود.

اين اساساً مفهوم مركز تلفن است كه براي ارتباط بهتر شما با شركت طراحي شده است. اكنون قصد داريم به معرفي انواع مركز تلفتن تحت شبكه بپردازيم و به ويژگي هاي هركدام از مراكز تلفن تحت شبكه اشاره كنيم:

انواع مركز تلفن تحت شبكه

مراكز تلفن تحت شبكه انواع مختلفي دارند كه هركدام ويژگي خاص خود را دارا هستند، در ادامه با انواع اين سرويس آشنا خواهيم شد و هر يك را جداگانه توضيح خواهيم داد:

  • ابري

  • نرم افزاري

  • سخت افزاري

  • ظرفيت ثابت

  • ماژولار

ابري

در مركز تلفن تحت شبكه ابري كه مبتني بر فناوري رايانش ابري است، به جاي ذخيره داده ها در رايانه يا سخت افزار ديگر، تمام اطلاعات در يك پلت فرم ابري ذخيره مي شود.

ايجاد مركز تلفن تحت شبكه ابري، آنلاين و با قيمت پايين، خدمات و ظرفيت مورد نظر را انتخاب كرده و مي توانيد تا زماني كه به آن نياز دارديد از آنها استفاده كنيد.

نرم افزاري

با نصب نرم افزاري مانند نرم افزار منبع باز Asterisk بر روي سرور مركز تلفن فيزيكي، مي توان مركز تلفن تحت شبكه را در شبكه راه اندازي كرد.

سخت افزاري

امكانات اوليه اين سيستم هاي تلفن معمولاً رايگان است و در صورت نياز به استفاده از ويژگي هاي تخصصي و خاص، بايد ماژول هاي مورد نياز براي ايجاد مركز تلفن تحت شبكه را خريداري كنيد.

راه اندازي مبادلات تلفني شبكه (IPPBX) از نوع سخت افزاري به دو صورت با ظرفيت ثابت و ماژولار امكان پذير است:

ظرفيت ثابت

اين مراكز تلفن VIP داراي ظرفيت خاصي در تعداد كاربران، تلفن هاي همزمان، و ثابت هستند و امكان ارتقا وجود ندارد.

ماژولار

با انتخاب اين مدل PBX در شبكه، كاربر مي تواند هر تعداد ماژول را تهيه و بر اساس نياز سازمان و مجموعه آن بر روي دستگاه PBX نصب كند.

بنابراين، علاوه بر صرفه جويي در هزينه، در صورت لزوم افزايش ظرفيت، تنها لازم است ماژول مربوطه را با هزينه كم تهيه و نصب كنيد. 

 



ارسال توسط علي
نظرات (0)
[ ]