سلام نيوز
سلام نيوز

سایت بهترین ابزار


مشكلات فناوري، از جزئي تا بزرگ ، اجتناب ناپذير است. هركسي كه براي زماني طولاني از كامپيوتر استفاده كرده است، چه استفاده شخصي يا تجاري، با اين موضوع برخورد كرده است. هنگامي كه مشكلات براي كسب و كار شما  پيش مي آيد، اين كه بتوانيد به يك متخصص فناوري اطلاعات و متخصص سيستك مراجعه كنيد تا از شما پشتيباني كند، معمولاً تند ترين و مطمئن ترين راه براي حل مشكل است.

موردي كه وجود دارد كه بسياري از مشاغل با آن درگير هستند، كه آيا اين پشتيباني شبكه را در از طريق كارمند انجام دهند و يا اوت سورس كرده و به شركتي خارج از مجموعه احاله نمايند تا آن را براي آنها مديريت كند. نيازها و امكانات شركت ها و سازمان ها متفاوت است. براي بسياري از مشاغل كوچك، انتخاب ساده است زيرا اكثر شركت هاي كوچك سيستم هاي خيلي پيچيده اي ندارند. براي آن دسته از شركت هايي كه نياز به پرسش دارند، هيچ پاسخي سخت و سريع در مورد اينكه كدام نوع پشتيباني بهتر است وجود ندارد. اگر احساس مي كنيد كه نياز به انتخاب داريد، قبل از هرگونه تعهد ، عوامل زير را بررسي كنيد.

استخدام

استخدام شامل داشتن يك يا چند متخصص IT در ليست حقوق و دستمزد شما است و براي ارائه پشتيباني از اين نيروهاي حاضر در محل استفده مي شود. در برخي موارد آنها مسئوليت بخشي از كار را بر عهده خواهند داشت و در برخي ديگر تمام نيازهاي فناوري اطلاعات شما را برطرف مي كنند.

مزايا

اگر يك متخصص IT در خارج از دفتر خود كار مي كنيد ، مي توانيد به سادگي در سالن قدم بزنيد تا با رايانه خود كمك بگيريد. اين مي تواند زمان و دردسر شما را در زماني كه نياز داريد كامپيوتر خود را سريع به اينترنت وصل كنيد ، ذخيره كند. اين شخص همچنين در مورد سيستم هاي شما و آينده آنها فكر مي كند.

براي سازمان هاي بسيار بزرگ كه با فناوري هاي بسيار خاص يا پيچيده كار مي كنند گزينه ترجيحي است. خدمات دهي به اين سيستم ها به تخصص خاصي نياز دارد كه معمولاً شركت هاي پشتيباني فناوري اطلاعات قادر به ارائه آن نيستند. مثلا تسلط به نرم افزار هاي خاص يا يك دستگاه منحصر به فرد.

معايب

اگر يك متخصص پشتيباني شبكه كامپيوتري را استخدام مي كنيد تا به صورت تمام وقت كار كند، بايد حقوق و مزاياي آنها را پرداخت نماييد. حتي اگر به خدمات روزانه آنها نيازي نداريد. اين امر مي تواند هزينه بر باشد. شركت هاي كوچك خيلي خرابي مستمر ندارند و شخص عملا زمان زيادي بيكار است.

اگر پشتيباني شبكه تنها يكي از وظايف متخصصان فناوري اطلاعات شما است ، ممكن است باريك تر شده و در نهايت از ساير مسئوليت هاي مهم غافل شود. فناوري اطلاعات پيچيده است و اغلب يك نفر يا حتي پنج نفر براي مديريت موثر همه چيز كافي نيستند.

برون سپاري خدمات پشتيباني شبكه

ارائه دهنده خدمات پشتيباني شبكه مديريت شده مي تواند به شما در پشتيباني فني خارج از محل و تعميرات حضوري بدون افزودن تعداد كاركنان كمك كند. آنها از راه دور و مستقل كار مي كنند، اما در صورت بروز مشكل در دسترس هستند

مزايا

برون سپاري فناوري اطلاعات مي تواند راهي مقرون به صرفه براي مديريت بودجه شما باشد. از آنجا كه شما فقط هزينه خدمات خاصي را كه در زمانهايي كه به آنها نياز داريد، پرداخت مي كنيد. در قرار داد هاي ماهيانه سيستم شما تضمين ميشود و هزينه كمتري به نسبت كارمند براي شما دارد. مي توانيد از زمان و هزينه ايجاد كارمند فناوري اطلاعات داخلي جلوگيري كنيد.

پشتيباني Help Dek  يك جنبه پيش پا افتاده اما بسيار ضروري در مديريت فناوري اطلاعات است. با برون سپاري اين سرويس، متخصصان فناوري اطلاعات داخلي شما زمان بيشتري براي تمركز بر پروژه هاي بزرگ و بهبود سيستم دارند. يك شركت خدمات پشتيباني و نگهداري شبكه برون سپاري شده نيز خدمات فوري ارائه مي دهد، بنابراين كاربران نهايي شما منتظر حل مشكلات خود نيستند.

معايب

همه ارائه دهندگان خدمات مديريت شده برابر نيستند. ايجاد رابطه با فردي كه واجد شرايط نيست، سبب ميشود در موقع مناسب و بحراني به داد شما نرسد. در نتيجه امكان بروز مشكل وجود دارد. اگر شخص باشد مي تواند شما را بدون كمك مورد نياز در مواقعي كه بيشترين نياز را داريد، رها كند. استفاده از شركت هاي خوب و عقد قرارداد رسمي به اين مورد كمك ميكند.

برخي از شركتها ترجيح مي دهند شخصي را در كاركنان خود داشته باشند كه از نزديك با فناوري و عملكرد تجاري آنها آشنا باشد. آنها همچنين ايده استقرار پشتيباني شبكه كامپيوتري در دفتر خود را دوست دارند. برون سپاري لزوماً شامل مقدار مشخصي فاصله و جدايي است.

قبل از اتخاذ اين تصميم مهم ، بايد ابعاد شركت و ميزان كار خود را بسنجيد. بودجه و حساسيت كار را در نظر گرفته و سپس تصميم گيري نهايي را انجام دهيد.

 

 



ارسال توسط علي
نظرات (0)
[ ]