سلام نيوز
سلام نيوز

سایت بهترین ابزار


درمان قطعي سردرد ميگرني و سردرد مزمن با طب درد

بيماري سردرد يكي از رايج ترين بيماري هاي رايج بين مردم جهان است كه معمولا ناحيه سر و گردن را درگير مي كند.  بيشتر از 40 ميليون نفر از مردم جهان  دچار سردردهاي ميگرني و مزمن هستند ، كه با عث شده تخقيقات بسيار زيادي در باره درمان سردرد صورت گيرد .

در ادامه با ما همراه باشيد تا با موثرترين روشهاي درمان ميگرن و انواع سردردها آشنا شويم.

درمان قطعي سردرد ميگرني و سردرد مزمن با طب درد

بيش از  ۳۰ نوع سردرد شناخته شده وجود دارد، يكي از سردردهاي شايع سردرد ميگرني است، ميگرن، اختلالي در سيستم عصبي و سردردي تنشي بوده و قبل از بروز علائمي را از خود نشان مي‌دهد.

سردردهاي ميگرني حالتهاي تپش‌دار و كوبنده اي دارند ، معمولا از سمت چپ سر شروع مي‌شوند و ممكن است به تدريج تمام قسمت‌هاي سر و حتي چشم‌ها را هم درگير كند ، يكي از راه‌هاي تشخيص سردرد ميگرني اين است كه ، چنانچه بيمار به پشت دراز بكشد سردرد آن شدت مييابد ، اما اگر در حالت سجده قرار بگيرد سردرد آرام تر ميشود .

ابتلا به سردر هاي ميگرني در زنان بيشتر بوده و در هر سني بروز پيدا كند و ميتواند زمينه ارثي هم داشته باشد، از نشانه‌هايي كه پيش از بروز سردرد ميگرني مشاهده مي‌شوند مي‌توان به حالت تهوع، دل درد، سرگيجه، خميازه كشيدن پي در پي، عصبانيت و بداخلاقي، ميل به خوردن غذا‌هاي شيرين، استفراغ، اسهال يا يبوست و اختلالات بينايي مثل تاري ديد اشاره كرد.

بو‌ها و غذا‌ها نيز مي‌توانند باعث ايجاد سردرد ميگرني شود . مثلا ، بوي عطر و ادكلن و پياز باعث ميتواند باعث تشديد سردرد ميگرني شود  ؛ همينطور سر و صداي زياد نيز باعث شدت سردرد ميشود . 

ساير عواملي كه در بروز سردرد ميگرني نقش موثري دارند مي‌توان به استرس، اضطراب و فشار‌هاي رواني، گرسنگي و خستگي زياد ، هيجانات شديد  ، مصرف برخي از غذا‌ها مثل غذا‌هاي مانده، ساندويچي، سوسيس و كالباس، ترشي، لبنيات، آلودگي هوا، تغييرات هورموني در زمان قاعدگي،، بي‌خوابي يا كم‌خوابي،  مصرف قرص‌هاي ضدبارداري، مصرف دخانيات و مشروبات الكلي، غلظت و فشار خون بالا و ... اشاره نمود.


آشنايي با سردردها رايج

  1. 1. سردرد ميگرني

سردرد ميگرني ، يك طرف سر را درگير كرده و به صورت ضربان دار است كه معمولا با حالت تهوع، استفراغ، آلرژي به نور يا صدا همراه بوده و ممكن است از 2 تا 72 ساعت ادامه يابد و بيشتر خانمها را درگير ميكند و استرس يكي از اصلي ترين دلايل بروز و تشديد آن است.

معمولا درمان ميگرن با استفاده از مسكن ها ( قرص سردرد ) و يا بوتاكس ميگرن انجام ميشود كه به صورت موقت باعث از بين رفتن سردرد شما ميشود . 

  1. 2. سردرد سينوزيت (سينوسي)

اين نوع سردرد ، دردي عميق و دائمي كه در پشت استخوان گونه و بيني احساس ميشود دارد و همراه با تب و آبريزش ميباشد ، منشا سردرد سينوزيت ميتواند عفونت، التهاب و يا تورم در سينوس هاي سر افراد باشد .

  1. 3. سردردهاي تنشي

سردرد تنشي يكي  از رايج ترين نوع سردردها ميباشد ، كه حدود 80 درصد از مردم دنيا حداقل يك بار به آن دچار شده اند. سردرد تنشي با احساس فشار و درد در هر دو طرف سر به صورت حلقه مانند و گاهي همراه با احساس درد و خستگي در ناحيه گردن همراه است . سردرد سينوزيت ممكن است  نيم ساعت تا يك هفته طول بكشد .

  1. 4. سردرد خوشه اي

سردرد خوشه اي خيلي رايج نيست و تنها 1 درصد از جمعيت جهان به آن دچار ميشوند  ، درد يكطرفه فوق العاده شديد كه عمدتا در ناحيه اطراف يا پشت چشم احساس ميشود و ميتواند همراه با آبريزش بيني يك طرفه و اشك ريزي يك طرفه و قرمز شدن چشمها همراه باشد . سردرد خوشه اي ممكن است بين 15 دقيقه تا 2.5 ساعت ادامه داشته باشد .

 

تشخيص انواع سردردها در كلينيك هاي تخصصي سردرد

با شيوع انواع سردردها در سنين جواني و ميانسالي ،در جوامع پر استرس امروزي كه انواع فشارهاي اقتصادي و اجتماعي بر مردم تحميل ميشود، نياز به كلينيك هاي تخصصي سردرد با هدف ارائه خدمات ويژه به افراد مبتلا به انواع سردردها، تحت نظر پزشك متخصص مغز و اعصاب، بيش از هر زمان ديگري احساس ميشود.

تشابه زيادي بين سردردها وجود دارد، براي تشخيص نوع دقيق سردرد خود حتما بايد به پزشك متخصص سردرد مراجعه نماييد  . اگر در تهران هستيد پيشنهاد مراجعه به كلينيك سردرد دكتر فرشته اسفندياري ميباشد . 

در كلينيك دكتر فرشته اسفندياري نوع سردرد شما با استفاده از متد روز دنيا و پيشرفته ترين تجهيزات پزشكي و با حداقل ميزان خطا، تشخيص داده شده و درمان سردرد به طور كامل و قطعي صورت مي گيرد.


نحوه تشخيص نوع سردردها از هم

آشنايي با روش طب درد 

طب درد يا Pain Medicine پس از پيدايش علم پزشكي نوين با تلاش و كوشش دكتر ميشل اشتاينباخ و پروفسور حيدري كه پايه گذاران اين علم بودند، در سال 2008 طراحي شد.

در اكثر موارد ديده شده است كه استفاده از روشهاي مدرن و داروهاي شيميايي و حتي عملهاي جراحي، علاوه بر عوارض جانبي كه براي بيمار به همراه دارند، تا مدتها نتايج چندان مثبتي را ايجاد نميكنند و در اكثر موارد موجب درمان قطعي نيز نمي شوند.

اما در اين طب با استفاده از تكنولوژي هاي فوق پيشرفته، اقداماتي بر روي سيستم عصبي و عروقي و گردش خون انجام مي شود كه نتايج شگفت انگيزي به همراه دارد. اين روش درماني، نتايج خيره كننده اي را در زمينه درمان بيماري هاي مغز و اعصاب نمايان كرده است. تقريبا يك دهه است كه اين روش با اندازه گيري دقيق سيستم عصبي و ويژگي هاي سلولي وارد دنياي طب نوين شده و به طرز عجيبي مورد استقبال بيماران قرار گرفته است.

بر اين اساس مطالعات دقيقي در رابطه با فعاليت سلولهاي مختلف بدن انجام گرفت كه نتايج آن نشان داد، سلولها و ماهيچه هاي بدن نيز همچون يك سيستم الكتريكي پيچيده عمل مي كنند و ميدان الكتريكي مينياتوري دارند. با استناد به اين روش سلولها و بافتهاي بدن نيز قادر هستند جريانات و امواج مغناطيسي را از لحاظ مشخصات مختلف از قبيل شكل و فركانس تشخيص دهند. با اين اطلاعات مي توان بسياري از اثرات درمانهاي آلترناتيو را شرح داد.


كلام پاياني

كلينيك تخصصي سردرد دكتر فرشته اسفندياري مجري روش درماني طب درد است كه شيوه‌اي تركيبي از علوم پاراكلينيك و باليني است. اين متد كه توسط دو كشور آلمان و امريكا ابداع شده ، از تازه‌ترين روش‌هاي درماني بيماري‌هاي اعصاب و روان بوده و به‌ويژه در رفع مشكلات سر و گردن، درمان سردرد و مشكلات تعادلي بسيار كارآمد است.

اين مجموعه ضمن بررسي و تشخيص نوع بيماري، با استفاده از روش‌ها و تجهيزات روز دنيا در جهت درمان اقدام مي‌كند.

براي برقراري ارتباط اينترنتي با مجموعه دكتر اسفندياري و استفاده از مزاياي طب درد جهت درمان انواع بيماري‌ها  و رفع عوارض مربوطه به سايت اين مجموعه به آدرس  dr-esfandiari.com  مراجعه نماييد.



ارسال توسط علي
نظرات (0)
[ ]