سلام نيوز
سلام نيوز

سایت بهترین ابزار



اطلاع از
شيوه برگزاري كنكور 1400براي تمام كساني كه از بهمن ماه سال گذشته براي شركت در اين آزمون داوطلب شده اند حائز اهميت ويژه است. اين داوطلبان اعم از كساني كه قصد قبولي در دانشگاه هاي دولتي و كساني كه قصد تحصيل در رشته هاي با آزمون دانشگاه هاي آزاد كشور را دارند بايستي از مسائلي چونزمان برگزاري كنكور 1400، زمان دريافت كارت ورود به جلسه و برخي شرايط و ضوابط در نظر گرفته از سوي سازمان سنجش آموزش كشور اطلاع يابند. در اينجا قصد داريمشيوه برگزاري كنكور 1400را به صورت دقيق و موشكافانه مورد بررسي قرار دهيم.

 

اطلاع از زمان برگزاري كنكور 1400

سازمان سنجش بهترين مرجع براي اطلاع اززمان برگزاري كنكور 1400، تاريخ و ساعت دقيق برگزاري، كارت ورود به جلسه داوطلبان مي باشد. هر چند كه اين زمان پيش از اين نيز توسط سازمان سنجش اعلام و در دفترچه ثبت نامي داوطلبان نيز درج مي گردد. كنكور 1400 نيز مثل سال هاي گذشته در پنج گروه آزمايشي شامل گروه هاي آزمايشي رياضي و فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان هاي خارجي برگزار مي شود.

زمان برگزاري كنكور 1400از سوي سازمان سنجش آموزش كشور روزهاي 9 تا 12 تير ماه اعلام شده كه پروسه اي چهار روزه را در بر دارد. در اين چهار روز داوطلبان هر پنج گروه آزمايشي در تاريخ مربوط به رشته ثبت نامي خود در جلسه كنكور حاضر و در آزمون شركت مي كنند.

 

شيوه برگزاري كنكور 1400 در پنج گروه آزمايشي

همانطور كه گفتيم كنكور 1400 از 9 الي 12 تير ماه در 5 گروه آزمايشي برگزار مي شود اما داوطلبان هر يك از اين گروه هاي آزمايشي در چه تاريخي و چه زماني از روز آزمون خواهند داد؟

اولين گروه آزمايشي كه داوطلبان آن در قالب كنكور 1400 به رقابت خواهند پرداخت، گروه آزمايشي هنر است. كنكور گروه آزمايشي هنر در روز 9 تير ماه 1400 كه در تقويم روز چهارشنبه است برگزار مي شود. دومين گروه هاي آزمايشي كه در روز پنجشنبه 10 تير ماه با هم رقابت خواهند كرد گروه هاي آزمايشي رياضي و فيزيك و علوم انساني هستند. از آنجايي كه تعداد داوطلبان اين گروه هاي آزمايشي نسبت به گروه هايي چون علوم تجربي كم است كنكور اين گروه ها در يك روز برگزار مي شود.

روز سوم يعني روز جمعه برابر با روز 11 تير ماه روز رقابت علوم تجربي هاست و در نهايت در روز چهارم كه روز پاياني برگزاري كنكور 1400 مي باشد داوطلبان گروه آزمايشي زبان هاي خارجي با يكديگر به رقابت مي پردازند. برخلاف برخي از سالهاي برگزاري كنكور كه در آنها برخي از گروه هاي آزمايشي طرف صبح و برخي ديگر طرف بعد از ظهر در ماراتون كنكور شركت مي كردند، امسال تمامي اين گروه ها طرف صبح روز هاي برگزاري، آزمون خواهند داد.

هم چنين لازم به ذكر است؛دفترچه سوالات كنكور تجربي 1400،دفترچه سوالات كنكور رياضي 1400ودفترچه سوالا كنكور انساني 1400پس از اتمام آزمون از سوي سازمان سنجش منتشر مي شود

 

دريافت كارت ورود به جلسه پيش از فرارسيدن زمان برگزاري كنكور 1400

تمامي داوطلبان كنكور 1400 لازم و ضروري است كه با كارت ورود به جلسه در جلسه كنكور خود حضور يابند. كارت ورود به جلسه بنا بر اطلاعيه سازمان سنجش چند روز پيش از تاريخ برگزاري آزمون بر روي سايت اين سازمان قرار مي گيرد. داوطلبان لازم است پس از وارد كردن اطلاعات خود و مشاهده كارت ورود به جلسه آن را از سايت دانلود و پرينت نمايند تا نسخه چاپي كارت را در روز آزمون با خود به همراه داشته باشند.

البته در مورد كارت ورود به جلسه كنكور بايستي توجه داشته باشيد كه ممكن است برخي اطلاعات شما در اين كارت اشتباه درج شده يا مغايرتي با اصل مدارك تان داشته باشند. سازمان سنجش در اين مورد نيز فكر كرده و فرصت ويرايش اطلاعات را به داوطلبان داده است. اين اشتباهات و مغايرت ها غالبا از طريق مراجعه به وب سايت سازمان سنجش قابل اصلاح هستند و در غير اين صورت مي توان از طريق باجه هاي رفع نقص مخصوص كنكور سراسري نسبت به ويرايش و تصحيح آنها اقدام نمود.

در مورد زمان وشيوه برگزاري كنكور 1400تمامي اخبار جديد و رويدادهاي تازه از طريق مراجعه به وب سايت سازمان سنجش آموزش كشور به آدرس sanjesh.org فراهم شده است و داوطلبان مي توانند با بازديد روزانه از وب سايت اين سازمان انتشار اخبار و اطلاعيه هاي جديد را پيگيري نمايند.



ارسال توسط علي
نظرات (0)
[ ]