سلام نيوز
سلام نيوز

سایت بهترین ابزار


 
تاريخ : ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

وزير امور خارجه كشورمان در ادامه ديدارهاي خود با مقامات منطقه خليج فارس امروز در كويت با نخست‌وزير اين كشور ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري تسنيم، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان در ادامه ديدار و گفتگو با مقامات كشورهاي منطقه خليج فارس  امروز پنج‌شنبه در كويت با شيخ صباح الخالد نخست وزير دولت كويت ديدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه جمهوري اسلامي ايران و كويت گفتگو و تبادل نظر كرد.

وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار با اشاره به روابط دو كشور در حوزه هاي مختلف بر ضرورت گسترش و تقويت مناسبات في‌مابين و به فعليت رساندن ظرفيت هاي موجود خصوصا در حوزه هاي اقتصادي و تجاري، تاكيد كرد.

ظريف آخرين تحولات منطقه از نگاه كشورمان و همچنين گفتگو با كشورهاي ١+4 در وين را تبيين و سفر وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به كشور هاي منطقه همزمان با برگزاري گفتگوها در وين را بيانگر توجه ويژه كشورمان به موضوعات و روابط در منطقه و با همسايگان دانست.

 وزير امور خارجه كشورمان بر ضرورت تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران و كويت در ايجاد و تحكيم عنصر گفتگو با هدف حل مشكلات و مسائل موجود و گسترش همكاري هاي چند جانبه توسط كشورهاي منطقه تاكيد كرد.

شيخ صباح الخالد نخست وزير كويت نيز در اين ديدار با استقبال از سفر وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به كويت و ضرورت مراودات بين مقامات دو كشور، به ظرفيت هاي موجود براي گسترش همكاري هاي فيمابين اشاره كرد و نگاه كويت به موضوعات منطقه و ابتكار عمل درگفتگوهاي منطقه و نقش پيشين كويت و جايگاه كشورمان را مورد تاكيد قرار داد.

نخست وزير كويت از استمرار گفتگوها در وين ابراز خرسندي كرد و ابراز اميدواري نمود كه اين گفتگوها به نتايج مثبتي نائل شود.

همكاري ها در موضوعات مختلف از جمله مبارزه با كرونا، مسائل محيط زيست، مسائل كنسولي و رواديد و برخي مشكلات مربوط به لنج هاي ايراني در بنادر كويت از ديگر موارد مطروحه در اين ديدار بود.



ارسال توسط علي
نظرات (0)
[ ]